word by word..



sengaja dee mengupdate satu status yang agak complicated sbnarye.. bkn niat utk membuka pekung di dada tp tetiba ayat ne melintas di fikiran..

Jgn kita share rhsia kita dgn sesorg...Sebab blm tntu org yg kit percayai tu akn simpan rhsia kita..bila jd musuh segala2nya trbongkar..dia gembira apa yg dia lakukan..sdgkan kita yg menanggungnya..bkn senang kita nk cari org yg jujur n ikhlas trhadap kita tnpa ada niat dihati....

hampir 44 org yang like.. dan mcm mcm pandangan yang dpt dee bace.. thanks to all my fren atas komen yang amat positif.. bukan senang untuk kite jadi yang terbaik utk org lain.. dan bukan senang utk kite memuaskan hatisemua fikir.. dan bila benda ni berlaku.. segale yang kite share bersama akan dijadikan bahan berita yang hangat diperkatakan.. so far.. cara2 untuk mengatasi ye.. hanyalah berdiam diri.. biarkan lah ape yang org nak kata..


kite xde susah ape pun dengan cakap cakap org nih.. dan bg dee.. memaafkan tu lebih baik.. dari dee canang cerite kat org.. baik buruk dia biar org lain yang menilai sendiri..

so since dee dah mendiamkan diri.. dee anggap perkara tu dah selesai.. antara dee ngan dia dah dee maafkan.. so antara dia ngan tuhan.. u jawablah sendiri..

even ape pun.. even sape pun.. manusia xpernah lari.. dan xpernah lepas dari hukum hakam Allah.. mahupun di akhirat kelak atau di dunia pasti Allah memberikan pengajaran yang setimpal diatas segala perbuatan

tertarik dee ngan kata kata kak Zana ' mungkin kesilapan tu datang dari kita sendiri..' so dee rasa .. mmg betul.. kerana cepat mempercayai org lain..



so ikhtibar ye.. xperlu la nak terlalu percayakan org lain selain dari org yang kita sayangi..






p/s: Sesiapa yang menutup keaiban saudaranya sesama muslim kelak Allah akan menutup keaibanya di Akhirat..

Comments

Popular Posts