alamakk...

salam uols.. uhuk.. sedih bangat.. smlm lupe nak auto publish blog.. jd ari ni blog mcm kekeringan la.. alamat ye.. bersawang la.. uhuh.. Happy Monday uols.. uhuh bos xde.. cuti pulaks die.. so bleh lompat bintang jap.. mate pun mengantuk plak dah.. ade ade je kan ko yaya!~

uhuh.. ape pun.. mari kite mengaminkan doa hari isnin.. semoga kite semua dilimpahi rahmat dan diberkati sepanjang perjalanan hari ini.. dan diharapkan semua ye berjalan dengan lancar ye uols.. dan segale yang diingini tercapai.. insyaallah...

Dengan asma AllahYang Maha Pengasih Maha Penyayang
Ya Allah, sampaikan sellawat kepada Rasulullah saw dan keluarganya
Segala puji bagi Allah, yang mencipta langit dan bumi tanpa seorang saksi,
yang menggelar makhluk tanpa seorang pembantutiada sekutu dalam Ilahiyat-Nya, tidak ada setara dalam ketunggalan-Nya kelu lidah mengungkap sifat-Nya lemah akal memikirkan makrifat-Nya merendah segala penguasa karena kehebatan-Nya rebah segala wajah karena takut pada-Nya jatuh segala yang agung karena keagungan-Nya bagi-Mu segala puja puja yang beruntun tak putus-putus selawat dan salam bagi Rasul-Nya, salam yang kekal abadi


Ya Allah, jadikanlah permulaan hari ini kebaikan, pertengahannya kejayaan,
dan penghujungnya keuntunganaku berlindung pada-Mudari hari yang permulaannya ketakutan,pertengahannya kecemasan, dan penghujungnya kesedihan


Ya Allah, aku mohonkan ampun pada-Muatas segala nazar yang kunazarkan, atas segala janji yang kujanjikan,atas segala akad yang kuakadkan, kemudian tak kupenuhi pada-MuAku bermohon pada-Muperihal ulahku menzalimi hamba-Mubila ada hambaMu, lelaki dan wanita,yang teraniaya karena kezalimanku pada diri dan kehormatannya,
pada hartanya,pada ahli dan keturunannya.
Atau yang kugunjingkan kejelekannya,
atauyang kusengsarakan karena hawa nafsu, penghinaan,
kesombongan, riya dan kesukuan,yang hadir dan yang raib, yang hidup dan yang matilalu lemah tanganku, sempit tenagaku,
untuk mengembalikan haknya dan meminta kerelaannya.Karena itu, aku mohonkan pada-Mu
wahai Yang Menguasai segala hajathajat yang terpanggil karena kehendak-Nyahajat yang bergegas memenuhi iradat-Nya


Sampaikan selawat kepada Muhammad dan keluarga Muhammadridhakan dia padaku dengan apa yang Kau kehendakiberikan padaku dari sisi-Mu rahmatampunan tidak akan mengurangi keagungan-Mu,anugerah tidak akan menyusutkan kebesaran-Mu,

Wahai Yang Maha Kasih dari segala yang mengasihi
Ya Allah,
berilah aku pada hari Isnin ini dua kenikmatan:pada permulaannya: kebahagiaan menaati-Mu,pada penghujungnya: kenikmatan akan ampunan-Mu,Wahai Dia Yang menjadi satu-satunya Tuhan. Selain Dia tiada yang dapat memberikan ampunan.

Comments

Popular Posts