DANGER!!`

hati hati ye wahai muslimah.. ntah la kenape.. smlm dari mid.. nak ke usj.. aku balik menaiki tren stuttle ke Ipoh sentral.. but tren tu berhenti kat KL sentral.. so aku pun kene tukar tren naik tren subang jaya.. so semasa dalam tren aku sempat sembang dengan sorg budak ne.. dari Port Klang ..

seorang diri dari Klang ke KL.. kate ye dah biase.. jadi aku nasihatkan hati2 la.. sbb aku pun dah lame tak naik tren ataupun transport awam ne.. biase la KL kan sejak dua menjak ne.. keselamatan pun bukan JAMINAN lagi...
kadang2 org yang kite percaye pun sanggup menganiaya kite..

then sampai je subang prade smlm.. aku sempat la pusing2 mall sbb nak cari inner tudung.. frust la sbb xjumpe..
aku tahu inner hitam memang susah nak jumpe..

then otw nak balik tu.. aku amek teksi.. syukur sbb jumpe teksi melayu.. dan dalam teksi tu.. sempat sembang ngan pakcik tu.. umur pakcik teksi tu aku anggarkan dalam 40-an.. hurm.. nasihat die cengini


' dik lepas ne elakkan naik teksi india ye.. dorg skrg ne dah bahaya dah dik.. smlm kwn pakcik dpt sorg passenger pompuan kene tinggal sorg diri tepi highway.. then budak perempuan tu cerite ngan kawan pakcik..die amek beg duit dan hp budak tu sbb die bg pilihan sama ada nak rogol atau nk bg barang2..'


aku cam tkt je.. bile dengar cam tu.. gerun.. hurm.. pakcik tu kate hati2 la dik.. keadaan KL ne dah xselamat mcm dulu.. hurm.. aku pun rase cam..takut. tp xpe la. niat baik aku keluar smlm.. nak release tensen dan tekanan.. asalkan aku pandai jaga diri.. amin..

hurm...

sorg korg kat luar sane be carefull ok..


P/S : :)

Comments

Popular Posts